ArcEmu: Problema Nemici... - ArcEmu

Jump to content

Toggle shoutbox Lastest Announcements

dfighter  : (07 December 2014 - 12:06 PM) Arcemu is in hibernation mode, please read http://arcemu.org/fo...showtopic=26903
dfighter  : (01 January 2013 - 05:56 PM) Arcemu wishes you all a happy new year!
Hasbro  : (12 September 2012 - 10:01 AM) Please excuse our outage from the web! Our web host had a major malfunction!
dfighter  : (01 September 2012 - 04:05 PM) Since the spam bots just don't want to stop, I've enabled admin verification when registering.
dfighter  : (23 January 2012 - 09:56 PM) Please note that from now on you will need to confirm your email on the wiki in order to edit it!
Hasbro  : (31 December 2011 - 12:50 PM) Happy New Years all!
Navid  : (26 December 2011 - 04:09 AM) Merry Christmas !!!!!! Happy holidays all :)
WAmadeus  : (24 December 2011 - 03:54 PM) Merry Christmas to all!
dfighter  : (24 December 2011 - 11:05 AM) The Arcemu team wishes y'all a Merry Christmukkah!
Hasbro  : (05 October 2011 - 12:53 PM) Looking for web designers for upcoming web related project. If you're interested in designing user interfaces contact me
dfighter  : (02 September 2011 - 03:47 PM) So who here wants vehicles in Arcemu? :P http://arcemu.org/fo...showtopic=25440
Hasbro  : (14 August 2011 - 03:25 PM) Join us on irc, grab an irc client and connect to irc.freenode.net join channel #arcemu /server irc.freenode.net:6667 /join #arcemu
jackpoz  : (03 August 2011 - 05:33 AM) to all Lua Engine (old one) users: please check http://arcemu.org/fo...showtopic=25274
Hasbro  : (20 May 2011 - 05:27 PM) Looking for people experienced with CMake configuration and setup! Contact me asap
Hasbro  : (15 May 2011 - 05:03 PM) ArcEmu is recruiting C++ programmers, contact Hasbro if interested.
paroxysm  : (03 May 2011 - 06:26 PM) Updated luabridge gossip example to describe the whole gossip creation process rather than just how to create menu. Gossip tutorial
paroxysm  : (23 April 2011 - 11:35 AM) Lua writers can refer to the Luabridge Tutorials section in the Wiki to learn how to write gossip code correctly.
Hasbro  : (20 April 2011 - 05:22 PM) Thank you for your continuous contribution of bug reports, we are working on them.
Hasbro  : (17 April 2011 - 03:20 AM) Please consider donating to support our bills. Donations can be sent using PayPal to donations@arcemu.org - Thank you for your support.
paroxysm  : (10 April 2011 - 12:43 AM) Refer to the Luabridge Tutorials section in the Wiki to learn the new syntax of luabridge.
Resize Shouts Area

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Problema Nemici...

#1 User is offline   agabana 

• Newbie
  • Group: Members

Posted 10 August 2010 - 08:27 AM

ho installato un server per giocare in localhost..il problema che i nemici si muovono a razzo e corrono come dei pazzi come mai?
0

#2 User is offline   jackpoz 

• ArcEmu Lemon Priest
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • Group: Developers
  • Server OS:Windows

Posted 10 August 2010 - 12:32 PM

stai usando un repack o hai configurato ArcEmu seguendo la guida? quando riporti un qualsiasi problema, devi specificare che ArcEmu/DataBase revision stai usando, altrimenti è impossibile aiutarti. Inoltre ArcEmu ha un Test Server, potresti provare se anche lì ci sono gli stessi problemi.
Posted Image We develop dreams. Your dreams ;)
Posted ImagePosted Image
0

#3 User is offline   Tem 

• Newbie

Posted 29 August 2010 - 03:20 AM

Ciao a tutti,
ho lo stesso problema anche io, ho appena scaricato con il TortoiseSVN gli ultimi file sorgente dell' ArcEmu, compilato configurato e messo su con db IFdb (con correzione manuale della tabella creature_spawn che manca di una colonna in IFdb).
La prima impressione (non ho ancora livellato integralmente un pg quindi non so se ci possano essere altri problemi) è che tutto sia assolutamente corretto tranne la velocità di corsa e passo dei mobs.
Ho controllato i valori nel db e mi sembrano ragionevoli, walk 2.5, run 8 e fly 14, magari invece son semplicemente sbagliati questi.
Prima di mettermi a lanciare una query che vada a modificare 3 intere colonne di db volevo avere un riscontro circa i valori dei vostri server.
Magari esiste un moltiplicatore che va applicato usando un file di configurazione e che io non conosco ancora... mah...
0

#4 User is offline   jackpoz 

• ArcEmu Lemon Priest

Posted 29 August 2010 - 06:08 AM

Prova WhyDB e/o DP-DB, li trovi nella sezione Database > Release del forum.
Posted ImagePosted Image
0

#5 User is offline   Tem 

• Newbie

Posted 29 August 2010 - 10:29 AM

2.5 8 e 14 anche nel Whydb
Mi sa che deve essere un problema di configurazioni non di db

Ritratto, ho risolto ed era un problema di db.

Sia IF che Why presentano gli stessi valori ma IFDB non è stato ancora aggiornato e presenta una colonna all'interno della tabella sbagliata.
La colonna "death_state" deve stare in creature_spawns invece sta in creature_proto, aggiunta manualmente nella prima, come avevo fatto io, deve essere comunque cancellata dalla seconda, altrimenti sballa la lettura della tabella e mette le velocità al massimo.
Si risolve tutto molto facilmente eseguendo questa semplicissima query che, per comodità, vi riporto sotto.

ALTER TABLE `creature_proto` DROP COLUMN `death_state`

Poi basta riavviare il server e tutto funziona normalmente.

Ciao :P
0

#6 User is offline   jackpoz 

• ArcEmu Lemon Priest

Posted 29 August 2010 - 11:21 AM

http://arcemu.info/t.../changeset/3464

Timestamp: 06/30/2010 05:51:18 PM (2 months ago)Author: jackpozMessage: ***REMEMBER TO APPLY THE REQUIRED DB UPDATE 3646_death_state.sql !!! ***
MODIFIED: Moved death_state column from creature_proto to creature_spawns.
***REMEMBER TO APPLY THE REQUIRED DB UPDATE 3646_death_state.sql !!! ***
death_state values can be 0 for alive, 1 for creatures which appear dead to Players but that are alive in arcemu-world, 2 for dead.
http://arcemu.org/fo...showtopic=22538 , thanks MesoX

ALTER TABLE `creature_spawns` ADD `death_state` TINYINT( 3 ) UNSIGNED NOT NULL DEFAULT '0' AFTER `standstate`;
ALTER TABLE `creature_staticspawns` ADD `death_state` TINYINT( 3 ) UNSIGNED NOT NULL DEFAULT '0' AFTER `standstate`;
UPDATE creature_spawns cs INNER JOIN creature_proto cp ON cs.Entry = cp.Entry SET cs.death_state = cp.death_state;
ALTER TABLE `creature_proto` DROP `death_state`;

Se vuoi un mio parere, WhyDB e DPS-DB sono gli unici 2 decenti...
Posted ImagePosted Image
0

#7 User is offline   Tem 

• Newbie

Posted 29 August 2010 - 01:21 PM

View PostSaintJamesApostle, on 29 August 2010 - 11:21 AM, said:

http://arcemu.info/t.../changeset/3464

ALTER TABLE `creature_spawns` ADD `death_state` TINYINT( 3 ) UNSIGNED NOT NULL DEFAULT '0' AFTER `standstate`;
ALTER TABLE `creature_staticspawns` ADD `death_state` TINYINT( 3 ) UNSIGNED NOT NULL DEFAULT '0' AFTER `standstate`;
UPDATE creature_spawns cs INNER JOIN creature_proto cp ON cs.Entry = cp.Entry SET cs.death_state = cp.death_state;
ALTER TABLE `creature_proto` DROP `death_state`;

Se vuoi un mio parere, WhyDB e DPS-DB sono gli unici 2 decenti...

Tra i due quale ritieni possa essere più "Blizzard like"?
(vorrei fare un lavoro di personalizzazione forte ma siccome vorrei farlo in termini di percentuali vorrei partire da un insieme di dati il più possibile bilanciati).
0

#8 User is offline   jackpoz 

• ArcEmu Lemon Priest

Posted 29 August 2010 - 01:31 PM

Non ne ho idea, so solo che solo gli unici 2 con aggiornamenti regolari e che aggiornano la strutture con l'ultima revision di ArcEmu.
Posted ImagePosted Image
0

Share this topic:

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users