ArcEmu: ciao a tutti :D - ArcEmu

Jump to content

Toggle shoutbox Lastest Announcements

dfighter  : (07 December 2014 - 12:06 PM) Arcemu is in hibernation mode, please read http://arcemu.org/fo...showtopic=26903
dfighter  : (01 January 2013 - 05:56 PM) Arcemu wishes you all a happy new year!
Hasbro  : (12 September 2012 - 10:01 AM) Please excuse our outage from the web! Our web host had a major malfunction!
dfighter  : (01 September 2012 - 04:05 PM) Since the spam bots just don't want to stop, I've enabled admin verification when registering.
dfighter  : (23 January 2012 - 09:56 PM) Please note that from now on you will need to confirm your email on the wiki in order to edit it!
Hasbro  : (31 December 2011 - 12:50 PM) Happy New Years all!
Navid  : (26 December 2011 - 04:09 AM) Merry Christmas !!!!!! Happy holidays all :)
WAmadeus  : (24 December 2011 - 03:54 PM) Merry Christmas to all!
dfighter  : (24 December 2011 - 11:05 AM) The Arcemu team wishes y'all a Merry Christmukkah!
Hasbro  : (05 October 2011 - 12:53 PM) Looking for web designers for upcoming web related project. If you're interested in designing user interfaces contact me
dfighter  : (02 September 2011 - 03:47 PM) So who here wants vehicles in Arcemu? :P http://arcemu.org/fo...showtopic=25440
Hasbro  : (14 August 2011 - 03:25 PM) Join us on irc, grab an irc client and connect to irc.freenode.net join channel #arcemu /server irc.freenode.net:6667 /join #arcemu
jackpoz  : (03 August 2011 - 05:33 AM) to all Lua Engine (old one) users: please check http://arcemu.org/fo...showtopic=25274
Hasbro  : (20 May 2011 - 05:27 PM) Looking for people experienced with CMake configuration and setup! Contact me asap
Hasbro  : (15 May 2011 - 05:03 PM) ArcEmu is recruiting C++ programmers, contact Hasbro if interested.
paroxysm  : (03 May 2011 - 06:26 PM) Updated luabridge gossip example to describe the whole gossip creation process rather than just how to create menu. Gossip tutorial
paroxysm  : (23 April 2011 - 11:35 AM) Lua writers can refer to the Luabridge Tutorials section in the Wiki to learn how to write gossip code correctly.
Hasbro  : (20 April 2011 - 05:22 PM) Thank you for your continuous contribution of bug reports, we are working on them.
Hasbro  : (17 April 2011 - 03:20 AM) Please consider donating to support our bills. Donations can be sent using PayPal to donations@arcemu.org - Thank you for your support.
paroxysm  : (10 April 2011 - 12:43 AM) Refer to the Luabridge Tutorials section in the Wiki to learn the new syntax of luabridge.
Resize Shouts Area

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

ciao a tutti :D uppare file patch

#1 User is offline   Devill 

• Newbie
  • Group: Members

Posted 20 June 2009 - 08:57 AM

Ciao a tutti scusate la mia ignoranza ...qualcuno mi puo spiegare come uppare i file di game patch... per fare un esempio pratico ho una spell buggata ed trovo su internet i fix delle spell (esempio Spell_SealOfBlood.patch ) come posso inserirla la spell funzionante? e per chi a linux si può fare con lo stesso procedimento di inserimento? spero che qualcuno possa rispondere alla mia domanda ringrazio già da prima :P
0

#2 User is offline   sarotaz 

• Member
  • Pip

Posted 23 June 2009 - 04:48 AM

View PostDevill, on Jun 20 2009, 02:57 PM, said:

Ciao a tutti scusate la mia ignoranza ...qualcuno mi puo spiegare come uppare i file di game patch... per fare un esempio pratico ho una spell buggata ed trovo su internet i fix delle spell (esempio Spell_SealOfBlood.patch ) come posso inserirla la spell funzionante? e per chi a linux si può fare con lo stesso procedimento di inserimento? spero che qualcuno possa rispondere alla mia domanda ringrazio già da prima :)

Per applicare una patch (file .patch) su linux, ti posizioni sulla cartella che contiene il file da patchare, e poi dai il seguente comando:

$ patch -p0 < /home/arcemu/spellfix.patch

ovviamente al posto di /home/arcemu/spellfix.patch metti il percorso in cui hai il file .patch.

Spero di esserti stato utile ciao ciao :P
1

#3 User is offline   Devill 

• Newbie

Posted 25 June 2009 - 09:42 AM

Grazie 1000 ^^ e stato utilissimo
0

#4 User is offline   ddos 

• Newbie

Posted 25 June 2009 - 10:54 AM

visto la presenza di un utilizzatore di linux ne approfitto per chiedere una cosa su linux .

ho la necessita di inserire degli script c++ estermi al mio arcemu .

ho preso il Makefile.am in /src/scripts/src e lo ho modicficato per considerare una subdirectory da me precedentemente creata

prima:
SUBDIRS = InstanceScripts GossipScripts ExtraScripts ServerStatusPlugin SpellHandlers LUAScripting QuestScripts EventScripts MiscScripts  

dopo:
SUBDIRS = InstanceScripts GossipScripts ExtraScripts ServerStatusPlugin SpellHandlers LUAScripting QuestScripts EventScripts MiscScripts Miei 

poi nella cartella Miei ho inserito i vari script e creato il file Makefile.am che contiene...

INCLUDES += -I$(srcdir) -I$(srcdir)/../../../../dep/include -I$(srcdir)/../../../arcemu-shared
INCLUDES += -I$(srcdir)/../../../arcemu-world -I$(srcdir)/../../../../dep/src

AM_CXXFLAGS = -DSCRIPTLIB

lib_LTLIBRARIES = mieiscr.la                   

libmieiscr_la_SOURCES = pvpmoney.cpp \             
        Setup.cpp

poi ho avviato l' intera procedura di compilazione fatta centinaia di volte e sempre andata bene e ho notato una cosa ....

configure: creating ./config.status
config.status: creating Makefile
config.status: creating src/Makefile
config.status: creating src/arcemu-shared/Makefile
config.status: creating src/arcemu-world/Makefile
config.status: creating src/arcemu-logonserver/Makefile
config.status: creating src/arcemu-crashreport/Makefile
config.status: creating src/scripts/Makefile
config.status: creating src/scripts/src/Makefile
config.status: creating src/scripts/src/GossipScripts/Makefile
config.status: creating src/scripts/src/ExtraScripts/Makefile
config.status: creating src/scripts/src/MiscScripts/Makefile
config.status: creating src/scripts/src/InstanceScripts/Makefile
config.status: creating src/scripts/src/ServerStatusPlugin/Makefile
config.status: creating src/scripts/src/SpellHandlers/Makefile
config.status: creating src/scripts/src/LUAScripting/Makefile
config.status: creating src/scripts/src/QuestScripts/Makefile
config.status: creating src/scripts/src/EventScripts/Makefile
config.status: creating src/collision/Makefile
config.status: creating config.h
config.status: config.h is unchanged
config.status: executing depfiles commands

ovvero nn crea il makefile per la mia directory "miei"

e quando compilo nn trovando il makefile mi da errore e mi dice che nn ce nulla da fare in quella dir.

dove sbaglio ???
0

#5 User is offline   Mithrandil 

• Newbie

Posted 24 August 2009 - 09:42 AM

View Postddos, on 25 June 2009 - 10:54 AM, said:

visto la presenza di un utilizzatore di linux ne approfitto per chiedere una cosa su linux .

ho la necessita di inserire degli script c++ estermi al mio arcemu .

ho preso il Makefile.am in /src/scripts/src e lo ho modicficato per considerare una subdirectory da me precedentemente creata

bla bla bla 

ovvero nn crea il makefile per la mia directory "miei"

e quando compilo nn trovando il makefile mi da errore e mi dice che nn ce nulla da fare in quella dir.

dove sbaglio ???

hai aggiunto il Makefile in trunk/configure.ac?
devi metterlo in questo punto se non sbaglio

AC_CONFIG_FILES([
   Makefile
   src/Makefile
   src/arcemu-shared/Makefile
   src/arcemu-world/Makefile
   src/arcemu-logonserver/Makefile
   src/arcemu-crashreport/Makefile
   src/scripts/Makefile
   src/scripts/src/Makefile
   src/scripts/src/GossipScripts/Makefile
   src/scripts/src/ExtraScripts/Makefile